Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Eline ziet op tv een prachtige pop, Bellina. Bellina heeft roze kleertjes, roze haartjes en een roze mondje en ze kan echt op haar duimtje uigen, zeggen ze op tv. Eline zeurt bij haar moeder : ze wil ook Bellina. Wat is ze blij als ze Bellina op haar verjaardag krijgt. Is Bellina echt zo geweldig als ze op tv leek?
reclame --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- prentenboeken --- wereldoriëntatie --- weerbaarheid --- poppen --- JB SNOE --- 471.44 --- Dagelijks leven --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Reclame --- 472.9 --- reclame (themawoord fictie) --- Poppen --- Pop (speelgoed)
Choose an application
Je vindt reclame op TV, in kranten, magazines of in het straatbeeld … maar ook heel veel online. Reclamemakers zijn echte kraks in het bedenken van nieuwe en originele manieren om de consument te bereiken en te overtuigen. Viel het jou al op dat je reclame krijgt op basis van je surfgedrag? Die nieuwe vormen van reclame zijn soms moeilijker te herkennen, zowel voor volwassenen, als voor kinderen en jongeren. Maar om kritisch na te denken over reclame, moet je het net kunnen herkennen. Met de Mediawegwijzer Reclame? Wijs! kan je werken aan de reclamewijsheid van kinderen en jongeren. Een Mediawegwijzer is een thematisch infomagazine van Mediawijs voor leerkrachten. Voor dit magazine werd samengewerkt met AdLit, onderzoeksproject Reclamewijsheid.
Didactics of social education --- sociale media --- sociale media (themawoord fictie) --- reclame
Choose an application
Dit is een naslagwerk met meer dan 150 succesvolle mediacampagnes. Eén van de besproken projecten is "Migrantas". Deze campagne gebruikt pictogrammen/ideogrammen - die te zien waren in het straatbeeld van Berlijn - om allerlei aspecten van de ervaringen van migranten uit te beelden.
Advertising. Public relations --- reclamecampagnes --- advertenties --- online advertising --- merkimago --- Mass communications --- Vormgeving --- Reclame --- 369.4 --- 754.9 --- huisstijl --- marketing --- merken --- typografie --- bedrijfseconomie, reclame, algemeen --- grafische vormgeving , overige genres en motieven --- China
Choose an application
Dit boek geeft de leraar handreikingen om leerlingen te helpen zich bewust te worden van vele vormen van reclame, groepsdruk, beïnvloeding en verleiding en daarmee om te gaan. Het is niet de bedoeling dat ze elke reclame of beïnvloeding categorisch afwijzen, wel dat ze die leren herkennen en bewuste keuzen waar ze wel of niet op ingaan. Aan de orde komt hoe kinderen keuzen maken, rol van de commercie in het leven van kinderen en de verschillende manieren waarop kind en groep invloed op elkaar hebben. Er worden suggesties gegeven hoe de school kinderen weerbaar kan maken tegen commercie en groepsdruk. Het tweede deel van dit boek bevat lessen voor de verschillende "bouwgroepen" en een opzet voor een ouderavond.
kleuteronderwijs --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- 369.4 --- 471.44 --- Kiezen (werkwoord) --- Reclame --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 478.3 --- Basisonderwijs --- Beïnvloeding --- Consumentenopvoeding --- Groepsdynamica --- Handboek/cursus --- Kiezen --- Lager onderwijs --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- 416.23 --- 478.4 --- consumptie --- groepsdynamica --- kinderen (ler) --- kinderen en reclame --- kinderpsychologie (ler) --- reclame --- verleiding (ler) --- 478.8 --- Kinderen --- Sociale druk --- Reclame ; algemeen --- Sociale en emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Groepsdynamiek --- Keuze
Choose an application
Kinderen worden op jonge leeftijd geconfronteerd met én aangesproken door merkproducten en reclame. Dit boek is in de eerste plaats geschreven voor iedereen die met kidscommunicatie te maken heeft: adverteerders, reclamebureaus, media-adviseurs, de culturele en wetenschappelijke dienstensector. Maar ook voor ouders, leerkrachten en opvoeders is het interessant om de mechanismen achter deze communicatie te ontdekken. In 4 hoofdstukken overlopen we de consumensjes van nu, de evolutie van mensje tot consumensje, hun ouders, het veroveren van deze consumensjes. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met tips. In het laatste deel komen een aantal cases en keuzes aan bod. Enkele voorbeelden: "Vriend van het regenwoud - reclame én scholenactie" en handelt over bananen, Bozar Family - multi-inzetbaar icoon, Oona voor UnicefKIDS - ludieke spreekbuis.
Consumentengedrag --- Kinderen en reclame. --- Marketing --- Jeugd. --- Advertising. Public relations --- Age group sociology --- consumentenmarketing --- reclame --- kinderen --- mediaplanning --- Consumer behavior --- communicatiestrategie --- Mass communications --- #PBIB:+115.10 --- #SBIB:309H2821 --- #SBIB:309H402 --- #KVHA:Marketing; kinderen --- #KVHB:Marketing --- 301.185.1 --- 658.81 --- 659 --- 659.3 --- 433 --- 478.3 --- 658.89 --- 659.1 --- Consumentenopvoeding --- Kinderen --- Marketingcommunicatie --- Reclame --- E100198.jpg --- Kinderen en reclame --- 369.1 --- 369.4 --- 658.8 --- Communicatie --- consumentengedrag --- marketingcommunicatie --- massacommunicatie --- Cultuur : Algemeen --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Reclame. Public relations --- Massacommunicatie --- Opvoeding in de praktijk --- In- en verkoopsorganisatie en -techniek --- Marketing - Marktonderzoek - Marktanalyse --- bedrijfseconomie, reclame, algemeen --- marketing, verkoop, distributie --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Audiovisuele vorming --- Kinderen en jeugd --- Doelgroepenreclame --- Trends --- Provincie West-Vlaanderen --- Reclame ; invloed op kinderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Trend --- Financiewezen --- Jongere
Choose an application
Dinsdag is de lievelingsdag van Bibi, want dan gaat ze altijd met haar moeder naar de bibliotheek. Lang van tevoren legt ze haar spulletjes al klaar. In de bieb leveren ze de oude boeken in. In het speciale gedeelte voor kinderen kiest ze nieuwe boeken. Soms is er een mevrouw die voorleest, daar houdt Bibi van. Voor het slapengaan leest mama nog een verhaaltje voor. Op de bijgevoegde cd kan je het verhaal beluisteren in 20 talen.
Bibliotheken --- Boeken --- Lezen --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Bibliotheek --- Boek --- Onderwijs --- Industrie --- Digitalisering --- Voorlichting --- Reclame --- Spionage --- Schrijven --- Spel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Communicatietheorie --- Dutch literature
Choose an application
Dit boek gaat over het gebruik van nieuwe media - internet, games en mobiele telefonie - bij kinderen in de basisschoolleeftijd. Bij kinderen draaien nieuwe media in eerste instantie om contact. Ze spelen samen met vrienden games, op spelcomputers, op spelletjeswebsites en in virtuele werelden als Stardoll.nl en Habbo. Ze bekijken filmpjes op YouTube en soms maken ze die zelf om ze vervolgens met anderen te delen. Ze hebben contact met elkaar via de mobiele telefoon en MSN. Ze 'krabbelen' elkaar op Hyves en presenteren zichzelf daar aan elkaar. Vriendschap, liefde, ruzie en pesten; alles uit het echte leven heeft ook een plaats in hun digitale leefwereld. Op steeds jongere leeftijd zijn kinderen actief met nieuwe media. Sommige ouders en leerkrachten worstelen met het mediagebruik van (jonge) kinderen. Ze vragen zich af hoe de nieuwe mogelijkheden het best benut kunnen worden en hoe gevaren vermeden kunnen worden. Wat moeten kinderen leren om veilig en efficiënt met nieuwe media om te gaan? Welke vaardigheden zijn er nodig om mediawijze burgers van hen te maken? En wat zijn hierbij taken van opvoeders? Het boek Contact! Kinderen en nieuwe media brengt het werk van de beste onderzoekers in Nederland op dit terrein samen. De auteurs genieten internationaal een uitstekende reputatie en het boek mag nu al een standaardwerk genoemd worden. Het is bij uitstek geschikt om ouders, onderwijzers en hulpverleners wegwijs te maken in de digitale leefwereld van kinderen. Het boek is een initiatief van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP), Stichting Mijn Kind Online en het programma Digivaardig & Digibewust. Contact! geeft een actueel beeld van wat - op grond van onderzoek - bekend is over wat kinderen tussen 6 en 12 jaar doen met digitale media en van de taken die er liggen voor ouders, leerkrachten, industrie en overheid. Alle aspecten van het gebruik van 'nieuwe media' worden besproken: van gamen tot instant messaging en van mobiel bellen tot deelnemen aan virtuele werelden. Het boek neemt een aantal misverstanden weg, bijvoorbeeld dat kinderen over het algemeen veel ICT-vaardiger zijn dan hun ouders. Tevens wordt het idee weerlegd dat kinderen, omdat ze zo behendig zijn in het bedienen van digitale media, ook vanzelf het optimale gebruik ervan in de vingers krijgen. Ze moeten dat leren, net als zo veel andere levensvaardigheden. De auteurs pleiten ervoor om leerlingen op te voeden tot goed digitaal burgerschap en hun te leren wat ethisch verantwoord gedrag is. Ook heeft het onderwijs de taak om kinderen informatiegeletterd te maken en hun digitale creativiteit te stimuleren. Dit kan door kinderen te leren hoe ze zelf content kunnen maken en stimuleren. Daardoor leren ze reflecteren op mediaboodschappen van anderen.
Didactics of social education --- Primary education --- games --- reclamepsychologie --- mediawijsheid --- YouTube --- digitale geletterdheid --- kinderen --- nieuwe media --- reclame --- media-educatie --- informatievaardigheden --- mediakunde --- mobiele communicatie
Choose an application
piet stoer kijkt in het hok. maar draak is er niet. en de deur staat op een kier. hoe kan dat nou? draak is weg. piet stoer roept weer: 'ma! ma! draak is weg!'
Dutch literature --- Aanvankelijk lezen --- Eerste leesboekjes --- Draken --- AVI 2 --- Boeken --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Bang zijn. --- jeugdliteratuur --- kinderboeken --- Honden --- Vriendschap met dieren --- Bang zijn --- Weglopen --- Draak --- Boek --- Onderwijs --- Industrie --- Voorlichting --- Reclame --- Spionage --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Communicatietheorie
Choose an application
Aap leest een boek. Kleine ezel wil weten wat aap vasthoudt. Hij stelt allerlei vragen, zoals: kun je erop kauwen? Kun je het op je hoofd zetten? Kun je er mee e-mailen? Aap luistert geduldig en legt dan uit wat het is: een boek. En je kunt het lezen. Waarop aap en ezel samen gezellig beginnen lezen in het boekje...
American literature --- boeken (themawoord fictie) --- lezen (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Boeken --- Lezen --- Peuterboeken --- Jeugdboeken 00-03 jaar --- Prentenboeken --- Boek --- Peuterboek --- Onderwijs --- Industrie --- Voorlichting --- Reclame --- Spionage --- Schrijven --- Spel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Communicatietheorie --- Dutch literature
Choose an application
Mensen die minder mooi zijn, lopen het risico minder aan hun trekken te komen, op vele gebieden. In de samenleving speelt fysieke aantrekkelijkheid vaak een nadrukkelijke rol. Eerst maakt de auteur een inventaris van wat over dit probleem is onderzocht, geweten en geschreven (hij deed ook zelf onderzoek). Dan zoekt hij naar antwoorden op heel wat vragen: Machtige invloed van fysieke aantrekkelijkheid - Aantrekkelijkheid en partnerrelatie - Wat zijn schoonheid en fysieke aantrekkelijkheid - Invloed van fysieke (on)aantrekkelijkheid op persoonlijkheid - Hoe het belang van fysieke aantrekkelijkheid begrijpen - Invloed van media en reclame - Lichaamsbeelden Stigmatisering door afwijkend uiterlijk - Aan uiterlijk gerelateerde psychische ziekteverschijnselen - Sleutelen aan je uiterlijk ethisch verantwoord - Beeldvormingonderzoek naar het belang van aantrekkelijkheid in media en hulpverlening
#SBIB:309H040 --- #SBIB:316.7C121 --- 418.9 --- aantrekkelijkheid --- beeldvorming --- psychologie --- schoonheidsidealen --- Beeldvorming --- Eetstoornissen (dwangmatig eten) --- Lichaamstaal --- Persoonlijkheidspsychologie (persoonlijkheidsleer) --- Psychologie : algemeen --- 159.922 --- Aantrekkelijkheid --- Lichaamsbeeld --- Media --- Persoonlijkheid --- Psychische stoornissen --- Relaties --- Schoonheid --- Uiterlijk --- 415.3 --- eetstoornissen --- lichaamsbeeld --- partnerrelatie --- stigmatisering --- lichaam --- sociaal gedrag --- Populaire cultuur algemeen --- Cultuursociologie: gedragspatronen, levensstijl --- Overige onderwerpen --- 61 --- 159.9 --- 301.15 --- 301.17 --- Psychologie. --- Psychology --- Aesthetics --- Primary groups --- esthetica --- imago --- reclame --- seksuologie --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Belgium --- #PBIB:+108.10 --- Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Algemeen --- Sociologie --- Reclame --- Psychologie --- Ethiek --- Reclame-ethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Assistance --- Images of men --- Labour market --- Education --- Plastic surgery --- Politics --- Relationships --- Sexuality --- Stereotypes --- Theory --- Appearance --- Images of women --- Book --- CD --- Eating disorders
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|